معرفی و دانلود نرم افزار CFTurbo

معرفی و دانلود نرم افزار CFTurbo



معرفی نرم افزار CFTurbo

امروزه نرم افزارهای متفاوتی برای انتخاب طراحی و تحلیل ماشین‌های آبی وجود دارد. نرم افزار CFTurbo به عنوان یک نرم افزار طراحی پمپ از بهترین نمونه‌های نرم افزارهای طراحی، بخصوص برای پمپ‌های سانتریفوژ می‌باشد.

این نرم افزار برای ماشین‌ های جریان شعاعی ( Radial Flow )، جریان مختلط ( Mixed Flow ) و جریان محوری ( Axial Flow ) طراحی شده است.

در این گزارش سعی شده تا آشنایی مختصری با این نرم افزار فراهم شود.

هدف از طراحی :

وقتی صحبت از طراحی یک پمپ به میان می‌آید منظور طراحی ماشینی است که بتواند با دریافت انرژی مکانیکی روی محور، خواسته ی مورد نظر که عبارتست از انتقال دبی مشخصی از سیال به ارتفاع مشخص را بدون آسیب رساندن به سیستم و یا ماشین انجام دهد. این تعریف از طراحی دربردارنده‌ی مفاهیم مختلفی از طراحی است این مفاهیم شامل طراحی هیدرولیکی، طراحی مکانیکی، طراحی نصب و طراحی فرآیند ساخت می شود.

در این بحث منظور ما از طراحی، طراحی هیدرولیکی می‌باشد، یعنی پمپی که بتواند هد و دبی خواسته شده را ارضاء کند و در آن با رعایت شرایط صحیح نصب و کار، کاویتاسیون صورت نپذیرد و بازدهی افت نداشته باشد. نرم افزار CFTurbo از جمله نرم افزارهای قدرتمند در زمینه طراحی هیدرولیکی پمپ های سانتریفوژ و مختلط می‌باشد. این نرم افزار همچنین برای طراحی توربین گاز، ونتیلاتورها و کمپرسور شعاعی کاربرد دارد. با این نرم افزار امکان طراحی پمپ محوری وجود ندارد و برای طراحی پمپ های محوری بایستی از نرم افزار مرتبط با آن استفاده کرد.

برای طراحی پمپ سانتریفوژ با کمک این نرم افزار مراحلی باید طی شود که بسیار آسان است. البته در هر یک از این مراحل مفاهیمی نهفته است که طراحی بر اساس آنها صورت می‌پذیرد. دانستن و درک این اصول که از دانش پایه‌ای توربوماشین سرچشمه می‌گیرد کلید رسیدن به طرح قابل قبول است.

طراحی‌های این نرم افزار بارها مورد تست قرار گرفته و تا حد زیادی انتظارات را برآورده کرده است. با این همه برای داشتن طرحی مناسب جهت ساخت، بررسی عددی پیش از ساخت میتواند ما را در رفع نقایص احتمالی راهنمایی کند.

امیدواریم توانسته باشیم مطلب مفیدی به دانسته‌های علاقه‌مندان و متخصصان عزیر افزوده باشیم.

 

قصد داریم در کنار دوره های آموزشی آموزشگاه پیشگامان صنعت و ایمنی پرگاس ( ثبت شده و دارای مجوز سازمان فنی و حرفه ای کشور )، دوره آموزشی نرم افزار طراحی توربوماشین ها CFTurbo را برگزار کنیم. در صورت تمایل با شماره های آموزشگاه تماس حاصل فرمایید.

 

در پایان آمادگی خود را به منظور طراحی و ساخت پمپ و توربین های سفارشی اعلام می داریم.

پیروز و سربلند باشید ...

 

به منظور دانلود نرم افزار CFTurbo بر روی لینک کلیک کنید